مسی | لیونل مسی

تفریح متفاوت مسی و خانواده اش | همسر مسی در عین سادگی توجه رسانه ها را جلب کرد

لیونل مسی به همراه همسرش آنتونلا روکوزو برای تماشای بازی پسرشان تیاگو در تیم زیر ۱۳ سال اینترمیامی حاضر شد.
تفریح متفاوت مسی و خانواده اش | همسر مسی در عین سادگی توجه رسانه ها را جلب کرد

به گزارش کاپیتان نیوز، اینترمیامی در سال ۲۰۲۴ در تمامی سطوح به دنبال موفقیت است و تیم بزرگسالان این باشگاه توانسته برای اولین بار در تاریخ، جام ساپورترز را به دست آورد. آن‌ها با داشتن بهترین رکورد در MLS به پلی‌آف صعود کرده‌اند و لیونل مسی، کاپیتان افسانه‌ای تیم، با اضافه کردن جام‌های جدید به کارنامه خود، به مجموع ۴۶ جام قهرمانی در طول دوران حرفه‌ای خود رسیده است.

مسی در بازی اخیر اینترمیامی برابر تورنتو تنها ۳۰ دقیقه به میدان رفت و پس از این دیدار زمانی برای استراحت و دوری از فشارهای زمین مسابقه پیدا کرد. این اسطوره آرژانتینی به دلیل برنامه فشرده و مشغله زیاد همیشه فرصت ندارد بازی‌های پسرانش را تماشا کند و اغلب همسرش آنتونلا روکوزو در ورزشگاه‌ها حاضر می‌شود تا از پسرش حمایت کند. اما این بار مسی نیز به همسرش پیوست و در بازی تیم زیر ۱۳ ساله‌های اینترمیامی حضور یافت تا عملکرد تیاگو را که در سیستم آکادمی اینترمیامی خوش درخشیده، از نزدیک تماشا کند. 

تیم اصلی اینترمیامی تنها یک بازی دیگر در فصل عادی مقابل نیوانگلند رولوشن پیش رو دارد و به دنبال آن است که با کسب بیشترین امتیاز در تاریخ لیگ MLS به کار خود پایان دهد. مسی و تیمش پس از این دیدار برای مرحله پلی‌آف آماده خواهند شد./ خبر ورزشی

درخشش لیونل مسی در بارسلونا
لیونل مسی بعد از ورود به وارد آکادمی نوجوانان بارسلونا مورد توجه مربی خود قرار گرفت، مربی این بازیکن متوجه استعداد بالایش شده بود و تصمیم گرفت که در تیم بارسلونا با او قرارداد ببندند؛ یعنی در سن 13 سالگی وارد آکادمی حرفه ای شده بود تا این که اولین قرارداد رسمیِ او برای حضور در تیم در سال 2005 امضا شد.
لیونل مسی بعد از درخشش در تیم مبتدیان B و مبتدیان A باشگاه در 16 سالگی در ترکیب اصلی بارسلونا به میدان رفت.

مسی به همراه بارسلونا 10 قهرمانی لا لیگا، 7 قهرمانی کوپا دل ری (جام حذفی اسپانیا)، 8 قهرمانی سوپرجام اسپانیا، 4 قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، 3 قهرمانی سوپرجام اروپا و 3 قهرمانی جام باشگاه‌های جهان را کسب کرده‌است.

تصمیم بزرگ لیونل مسی بین آرژانتین و اسپانیا
پیشرفت مسی باعث شده بود که تیم ملی اسپانیا به دلیل دورگه بودنش از او بخواهد که در تیم جوانان حضور پیدا کند. اما این پیشنهاد را نپذیرفت و ترجیح داد در تیم ملی آرژانتین بازی کند.

مسی اولین گل خود برای تیم ملی آرژانتین را در 1 مارس 2006 در یک بازی دوستانه مقابل کرواسی به ثمر رساند. او اولین و تنها بازیکن تاریخ فوتبال است که شش بار فاتح عنوان بهترین بازیکن سال فوتبال جهان و هفت بار برندهٔ جوایز توپ طلا و شش بار برندهٔ جوایز کفش طلای اروپا شده‌ است.
اولین جام جهانی مسی در سال 2006
مسی اولین جام جهانی را در سال 2006 تجربه کرد که در آن زمان جوانترین بازیکن آرژانتین بود و در رقابت فیفا حضور پیدا کرده بود. اولین بازی آنها 5 به صفر به اتمام رسید؛ اما متأسفانه در بازی های نهایی توسط آلمان حذف شدند.

لیونل مسی در جام جهانی 2010 و 2014
مسی در جام جهانی های مختلفی با تیم ملی آرژانتین حضور داشته است. او در جام جهانی 2010، برای اولین بار در یک تورنمنت اصلی پیراهن شمارهٔ 10 را برای آرژانتین به تن کرد و در بازی سوم مرحلهٔ گروهی به عنوان کاپیتان حضور داشت.

مسی جام جهانی را با چهار گل و یک پاس گل به عنوان سومین گلزن برترِ جام به پایان رساند. مسی در این تورنمنت چهار بار بهترین بازیکن زمین شد و بعد از بازی فینال به عنوان بهترین بازیکن توپ طلا را برنده شد.

لیونل مسی در جام جهانی 2018
در جام جهانی 2018 روسیه تیم ملی آرژانتین در گروه D با تیم‌های کرواسی، ایسلند و نیجریه همگروه شد. یاران مسی در اولین بازی مقابل تیم ایسلند قرار گرفتند و بازی با نتیجه 1–1 به پایان رسید، تنها گل آرژانین را سرخیو آگوئرو به ثمر رساند.

تیم آرژانتین در دومین بازی مقابل کرواسی 3 گل از تیم کرواسی دریافت و شکست خورد. مسی و هم تیمی‌هایش در آخرین بازی مرحله گروهی به مصاف نیجریه رفتند و آرژانتین توانست 1–2 نیجریه را شکست دهد و با توجه به باخت ایسلند، به عنوان تیم دوم گروه D به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کند.

گل آرژانتین به نیجریه را مسی به ثمر رساند و توانست پس از دیگو مارادونا و گابریل باتیستوتا به سومین آرژانتینی، تبدیل شود که در سه جام جهانی مختلف گلزنی می‌کند.

تیم ملی آرژانتین در یک هشتم نهایی مقابل فرانسه قرار گرفت و بازی با نتیجه 3–4 به پایان رسید و آرژانتین حذف شد. لئو مسی در این بازی 2 پاس گل داد.

خداحافظی لیونل مسی از تیم ملی آرژانتین
مسی بعد از گل نکردن پنالتی خود در فینال کوپا آمریکای قرن مقابل شیلی در 26 ژوئن 2016 اعلام نمود که به دلیل چهار سال ناکامی از تیم ملی آرژانتین خداحافظی می کنم.

ورود مسی به بارسلونا به واسطه بیماریش
مسی چند سال بعد در اکادمی حرفه‌ای، فوتبال را ادامه داد. هر چقدر بزرگتر می شد، بیشتر دیگران را متوجه استعداد خودش می کرد و وقتی که فقط 11 سال سن داشت، پزشکان متوجه کمبود هورمون رشد در بدن او شدند که درمانش ارزان نبود.

کار به جایی کشیده بود که هر شب باید تزریق هورمون رشد را انجام می داد؛ اما هزینه ها خیلی سنگین بود و از طرفی استعداد بالایش هم سر و صدا کرده بود؛ او از طریق یک آشنا به باشگاه بارسلونا معرفی شد و کارلس رکساچ مدیر باشگاه حاضر شد تمام هزینه های درمانی او را پرداخت کند، به شرطی که مسی به اسپانیا نقل مکان کند و با این باشگاه قرارداد ببندد.